Köylerimiz Konuşuyor Programı Bahçesaray’ın Ünlüce Köyünde

Vangölü Tv ailesinin “ Köylerimiz Konuşuyor” adlı programının ilk durağı, Van’ın Bahçesaray ilçesine bağlı ünlüce köyü oldu.

BAHÇESARAY 5.08.2021 09:46:52 0
Tarih: 01.01.0001 00:00

VANGÖLÜ TV ÖZEL

Vangölü TV’de haftada bir yayınlanan Köylerimiz Konuşuyor Programı ilk bölümüyle Bahçesaray’ın Ünlüce Köyünde start verdi.

Van merkeze 110 kilometre uzaklıkta bulunan 3 bin 500 rakımlı dağları, soğuk akan çayları, yeşil doğasıyla bilinen ve yılın bazı aylarında yolu kardan kapalı olan 9. Gezegen olarak da ismi anılan Bahçesaray ilçesine konuk olduk.

Kış aylarında soğuk, kar yağışlı ve yüksek rakımlı yollarının olmasından dolayı gündemden hiç düşmeyen Bahçesaray ilçemizin doğasını, kültürünü yansıtmak için yola koyulduk.  Yola koyulduktan sonra gördüğümüz manzara heyecan vericiydi. Yaklaşık 1 buçuk saat süren yolculuktan sonra merkeze vardık. Hiç vakit kaybetmeden ilçe merkezine yaklaşık 3 kilometre uzaklıktaki Ünlüce köyüne gitmek için Köy Muhtarı Veysel Baytar İle yola çıktık. Yol güzergâhında ceviz ağaçları ve köyün hemen yanında akan akarsu cezbedici görüntüsüyle heyecan vericiydi.

Köye varır varmaz bizi karşılayan köy sakinleri bölge insanının ne kadar sıcakkanlı, misafirperver olduğunu gösterdi.  İlk olarak tandırda ekmek pişiren kadınlarla sohbet ettik, ardından Nevruz adında bir vatandaşımızın evine konuk olduk. Eve girdiğimizde eskiyen ve tarih kokan evin havası yüzümüze vurdu. Ahşaptan yapılmış merdivenlerden ilerleyerek evin üst katına doğru çıktık. Burada köy muhtarı ve ev halkıyla röportajlar yaptık. Nevruz amca, “Evimiz eski, yaşlandık çocuklarımız şehir dışında. Kimisi okuyor, kimisi de çalışıyor. Hem köyümüz hem de ilçemiz çok göç veriyor.” şeklinde konuştu.

İki dönemdir köyde muhtarlık yaptığını dile getiren Muhtar Veysel Baytar da, Köy yaşamı, geçim kaynakları ve köy hakkında bilgilendirmeler yaptı.

Şarkı söyleyerek yanımıza gelen ve isminin Mikail olduğunu ifade eden vatandaş önce esprili konuşmasıyla bizleri gülümsetti. Eşinin İstanbul’da çocuklarının yanında olduğunu ifade eden Mikail amca,  “Eşim burada olsaydı gezer tozardık. Sabahları bana kahvaltı hazırlardı” diye konuştu.

Köyün içini dolaşırken köyde ilk defa kameraları gören çocuklarda heyecanla bizimle dolaşmaya başladı. Meraklı gözlerle bizi izlemeye devam ediyorlardı. Kimisi çekingen bağrışlarıyla bizden kaçmaya çalışıyor, kimisi ise bizimle sohbet ederek meraklarını dile getiriyorlardı. Yolda Berivanlarla karşılaştık. Yaşlısı, genci hepsinin sırtında yaklaşık 25-30 litre süt bidonları. Yüklerinin ağır olduğunu dile getiren Berivanlar; “şartlarımız çok zor hayvanlarımız çok uzakta, dağdaki patikalarda kilometrelerce yol yürüyoruz. Bunu yapmak zorundayız. Geçimimizi sağlamak için buna katlanıyoruz” İfadelerine yer verdi.